|
ÚJ VERZIÓ!!
v0.4.2 Az új verzió tapasztalatai: Az új verzió gyakorlatilag a hadügyi részt érinti. Teljesen átszabták, ezzel a verzióval már elkerülhető, hogy a szövetséges csapatok lövöldöznek egymásra, vagy akár a saját csapatok támadjanak egymásra furcsa helyzetekben. A játékot érintő harcban a megfelelő oldalon fog minden résztvevő csatlakozni. Logikai szempontból át lett alakítva a csapatok becsatlakozása. A nagy sereggel és fosztó, harcos játékstílussal rendelkező játékosoknak kedveznek az új verzióváltással. A csaták lerövidülése a támadó oldalnak kedvez, így kevesebb ideje lesz a védő felmentő seregének odaérnie, ezzel felgyorsul a játék! Egyik haszontalan módosítás, hogy nincs szigeten belül pakolási idő, de 45 perc a visszaút. Hadügyi nézet/tanácsadó: A hadügyi nézet katonai mozgásainál 3 részre szedték a mozgásokat, külön a blokádolást, és a foglalást az egyéb mozgásoktól. A blokádolásnál megszűnt a 8 órás időkorlát, addig marad a blokád, amíg le nem verik, vagy vissza nincs visszahívva. 3 részre osztották fel: - Első részben a kereskedő és/vagy sereg, flottamozgás látható - Második részben a város megszállása, visszahívása - Harmadik részben kikötő blokádolás, visszahívása látható. Tengeri harcok: A tengeri csaták ezúttal nem változtak jelentősen, nagyobb csatákhoz 250 láng, 50 katapult, és 120 búvár ajánlott, míg hullámokban támadáshoz 3 körönként 150 láng, 50 katapult, 60 búvár (ebben az esetben a 2. körben fehér zászlót kell nyomni) Ilyen flottából a gazdagabbak 3-4-et is tarthatnak, és lehet folyamatosan támadni velük. Szárazföldi harcok: Legszembetűnőbb újdonság a megnövekedett harctér. Az egy időben harcolni tudó egységek száma az alábbiak szerint változott: gőzóriás 70 => 112 hoplita 300 => 350 kén-karabélyos 49 => 84 kardos 120 => 240 ágyú 18 => 30 bombázó 15 => 30 gyrokopter 30 => 60 séf korlátlan => korlátlan felcser korlátlan => korlátlan Gőzóriás/Hoplita: Az új verzióban a gőzóriás árából 4 hoplitát lehet legyártani, a fenntartása is pont négyszerese a hoplitának. Így adódott a kérdés, hogy mi erősebb nagy létszámban: 4 hoplita, vagy egy gőzös? A tesztcsata alapján beigazolódott, hogy az új verzióban a gőzóriások helyett optimálisabb hoplitákat tartani 4x-es mennyiségben. A gőzösök leselejtezése folyamatosan elkezdődhet, kivéve, ha sokat fosztunk inaktívokat, ahol egy körre kell a maximális páncél, ide jók a gőzösök, de 3 körnél nagyobb csatához már nem optimális. Bombázók: A bombázók ugyanúgy működnek, mint eddig: ha ugyanannak a játékosnak ugyanaz a csapata 3-4 körig van benn, a bombázói 2x15-ösével hullanak, és egyetlen ágyút sem tudnak kilőni. Tehát azokat, vagy időnként ki kell vonni, vagy eleve csak 60-100-at kell beküldeni, és 3 körönként küldeni a többit. Felcserek: ugyanúgy hatnak, mint eddig: Csak az ember típusú, nem meghalt egységeket gyógyítják. Egy felcser 200 életerő pontot tud helyreállítani, utána kimerül. Lényegében a kardosokat, és a hoplitákat gyógyítják. A hopliták feljavítására: max. 3-4 felcser ajánlott. A kardosok feljavítására: két körönként egy felcser. Tehát aki hoplitákkal harcol, az csatakörönként max. 4-5 felcsert vigyen. A legnagyobb seregekhez is elegendő 80 db felcser. Őket nem kell adagolni. Mindezen túl számításba kell venni egy másik tényt is: Nevezetesen a felcser fenntartása 20 aranyba kerül, míg a hoplita csak 3-ba. A felcser a csatában nem egészen 4 hoplita életét "pótolja", tehát 12 arany ára hoplitát helyettesít 20-ért. (ez nem jó üzlet). Viszont a kardosoknál már 11 kardost "pótol" 20 aranyért miközben azok ára 44 arany. Összeségében sok haszna nincs, mindenki maga döntse el, hogy tart-e belőlük. Séfek: A séfek szerepe is változott, több kell, és hullámokban küldve ad kisebb morálcsökkenést csapatainknak. Míg a 0.4.1 -nél a morál 100%-on tartásához 40 katonára kellett egy séf, itt most kb. 20 katonánként kell egy séfet tartani. Az első 3 körben a séfek kifejtik gyógyító hatásukat, a 4. körtől már nem hatásos a jelenlétük. Ugyanolyan körülmények között a 3. kör után a védő oldalon jobban fogy a morál, a támadókhoz képest. A távolsági egységekhez és a tüzérséghez hasonlóan szükséges a séfek frissítése a morál fenntartásához. Frissítés nélkül a védő kb. 10 kört, a támadó 12 kört bír ki. Ezúttal a morál nagyon fog ingadozni, szinte lehetetlen 100%-on tartani: A séfek csak 3 körig működnek, tehát csak ott van értelme nagy csatát kezdeni, ahová biztosítani tudjuk a rendszeres utánpótlást. Legalább 3 körönként séfeket kell tudni beküldeni, és a bombázókat is ugyanilyen ütemben kell adagolni. A morálszámítás jelentősen változott. A bennlévő sereg morálját csökkentő tényezőket megfelezték: minden körben mindenkinek: -5% ha az ellenfél erősebb: -3% ha nagyobb a veszteséged: -3% ha több találatot kaptál: -3% ha lebombáztak: -3% (ezért fontos, hogy nekünk is legyen mindig működő bombázó!) ha a falat nem sikerült áttörni: -7% ha az ellenfél több játékosból áll: -1% a többletenként. (Tehát pl. 8 fővel nagyobb ellenfél esetén -8%) Friss sereg beküldésekor, az 100%-os morállal lép be, és a teljes sereg morálja ennek megfelelően emelkedni fog. pl.: van benn 30 kardos meg egy felcser, és 50% a moráljuk. A hozzájuk küldött 10 gőzössel, 82% lesz a morál. De ugyanígy a kivont sereg csökkenti a bennlévők morálját (feltehetően a kivont rész 0 morállal számítódik.) Tehát a sikeres csatázáshoz nem csak a séfeket, és a bombázókat kellene adagolni, hanem az egész sereget! Egyszerre csak annyit kell beküldeni, ami 3 körig kitart, utána mehet a következő adag, és így tovább. A bombázók irtják az ágyúkat, amíg nem kezdenek 15-ösével hullani kb. a negyedik körben. Ezért kell frissíteni őket. Az eddigi verzióváltásokkal ellentétben – mikor a védőknek, a kicsiknek kedveztek – most a nagy sereggel és fosztó, harcos játékstílussal rendelkező játékosoknak kedveznek az új verzióváltással. ------------------------------------------------------------------- Swordsman...........1200(-1200). - Swordsman...........1200(-1200). Hoplite.............1862(-1138). - ................................ Sulphur Carabineer...600(-0).... - Sulphur Carabineer...600(-0).... Gyrocopter...........250(-0).... - Gyrocopter...........250(-0).... ................................ - Steam Giant..........314(-436).. Balloon-Bombardier...112(-238).. - Balloon-Bombardier...112(-238).. Battering ram.........50(-0).... - Battering ram.........50(-0).... Mortar................58(-62)... - Mortar................58(-62)... Doctor................30(-0).... - Doctor................30(-0).... Cook.................260(-0).... - Cook.................260(-0).... ------------------------------------------------------------------- Generals..................-6,335 - Generals..................-7,445 Damage Received..........316,780 - Damage Received..........372,280 ------------------------------------------------------------------- Megnövekedett a csatatér (7 kocka első, második sorban; 6 kocka oldalszárny, 2x2 kocka légvédelem, 5 kocka tüzérség) A csatatérben lévő kockák száma, továbbá a kockákban elhelyezkedő egységek száma is: -Gőzösböl kell 16 egy kockába 112 ( 16*7) db kell majd egy sorra. -Phalanx : 30 phalanx helyett 50 = 350 (50*7) phalanx megy egy sorba -Lövészböl 12 megy egy kockába, 84 db kell (12*7) -Kardosból 40 fő megy egy kockába, így 40*6 = 240 kardos lesz egy sor oldalszárny -Tüzérség férőhelye nem változott, viszont a csatamezőn 2 kockával több fér el, maximum: 30 db (6*5) -Bombázó és gyrokopter férőhelye nem változott, viszont a csatába mindkettőből 2 kockányi lesz (2*15 bombi, 2*30 gyrokopter) -Séf és felcser nem kapnak helyet a csatatéren, mert úgysem hullanak, viszont sokkal többet érnek majd, mint eddig. Mindez képen: |
|